Over Mijn Internet
Waarom
Mijn Internet?
Mijn Internet is een initiatief van InfraCare en is ontstaan vanuit de behoefte om een efficiëntere en stabielere internetoplossing te bieden binnen zorginstellingen.
Tijdens onze werkzaamheden voor netwerkvervanging bij diverse zorgorganisaties ontdekten we dat het internet voor cliënten vaak als een apart systeem werd ingericht. Dit resulteerde in onnodig veel verschillende en dure IT-apparatuur, aangeschaft om overal stabiel en dekkend wifi-internet te garanderen.
We hoorden vaak dat het cliënteninternet hieronder te lijden had. Omdat het een losstaand systeem was, viel het regelmatig uit en was de implementatie complex. Daarnaast bleek een veelvoorkomend probleem dat het proces van aanvraag tot installatie van internetdiensten voor cliënten onnodig lang duurde. Dit kwam door administratieve vertragingen en trage processen, omdat de systemen niet goed op elkaar waren afgestemd.
Bij Mijn Internet zagen we de noodzaak om dit proces sneller, slimmer en efficiënter in te richten voor cliënten. Daarom bieden wij een oplossing die stabiliteit en gebruiksgemak combineert, zodat zorgorganisaties en cliënten zonder onnodige obstakels toegang krijgen tot betrouwbaar internet.
Efficiënt en slim gebruik van bestaande infrastructuur
Vanuit technologisch oogpunt willen wij optimaal gebruikmaken van de bestaande infrastructuur, waarin zorgorganisaties al aanzienlijk investeren. Deze infrastructuur biedt niet alleen dekkend wifi, maar ondersteunt ook toepassingen zoals locatiebepaling en persoonsalarmering op zorglocaties. Daarom integreren wij vaak met het bestaande wifi-netwerk door een aparte sleutel of omgeving voor cliënten te creëren. Op deze manier krijgt elke cliënt binnen het huidige netwerk van de zorginstelling of woning een eigen internetomgeving.


Snelle en eenvoudige aansluiting
Vanuit efficiëntie en procesoptimalisatie is Mijn Internet zo ontworpen dat het eenvoudig gekoppeld kan worden aan het bestaande zorgsysteem. Hierdoor kunnen wij snel inzien waar een cliënt woont en kan een zorgmedewerker de aanvraag eenvoudig indienen. Dit zorgt ervoor dat cliënten binnen zeer korte tijd aangesloten worden op het internet.
Na de aanvraag ontvangen zowel de cliënt als de zorgmedewerker direct een bevestigingsmail met inloggegevens voor het wifi-netwerk. Ditzelfde proces geldt voor het aanvragen van tv-diensten: cliënten ontvangen binnen enkele werkdagen een welkomstbox met een tv-kastje, dat direct klaar is voor gebruik in de cliëntenkamer. De doorlooptijd is hiermee aanzienlijk korter dan bij reguliere internetproviders.
Één centraal overzicht van abonnementen
Met Mijn Internet hebben zorgorganisaties één centrale plek waar alle abonnementen overzichtelijk beheerd kunnen worden. Dit voorkomt een wirwar aan verschillende aanbieders en losse abonnementen. Bovendien kan Mijn Internet eenvoudig gekoppeld worden aan bestaande zorgsystemen, wat zorgt voor een gestroomlijnde en efficiënte dienstverlening.
